Entrar

Questão 860709: No trecho do segundo parágrafo “The city has to ...

No trecho do segundo parágrafo “The city has to be for everybody”, a expressão em destaque pode ser substituída, sem alteração de sentido, por



Texto associado.

(Unesp/2017)

“One never builds something finished”:
the brilliance of architect Paulo Mendes da Rocha

Oliver Wainwright
February 4, 2017

“All space is public,” says Paulo Mendes da Rocha. “The only private space that you can imagine is in the human mind.” It is an optimistic statement from the 88-year-old Brazilian architect, given he is a resident of São Paulo, a city where the triumph of the private realm over the public could not be more stark. The sprawling megalopolis is a place of such marked inequality that its superrich hop between their rooftop helipads because they are too scared of street crime to come down from the clouds.

But for Mendes da Rocha, who received the 2017 gold medal from the Royal Institute of British Architects this week – an accolade previously bestowed on such luminaries as Le Corbusier and Frank Lloyd Wright – the ground is everything. He has spent his 60-year career lifting his massive concrete buildings up, in gravity-defying balancing acts, or else burying them below ground in an attempt to liberate the Earth’s surface as a continuous democratic public realm. “The city has to be for everybody,” he says, “not just for the very few.”

(www.theguardian.com. Adaptado.)

No trecho do segundo parágrafo “The city has to be for everybody”, a expressão em destaque pode ser substituída, sem alteração de sentido, por

🧠 Mapa Mental
Resolver questõesEscolaridadeQuantidade
Interpretação de TextosEnsino Médio218
Interpretação de Textos em InglêsEnsino Superior98
Gramática InglêsEnsino Superior39
Interpretação de textoEnsino Médio35
TraduçãoEnsino Médio31
Significado das PalavrasEnsino Médio29
VerbosEnsino Médio28
Verbo to beEnsino Médio20
PreposiçõesEnsino Médio14
Significação Contextual de Palavras e Expressões. Sinônimos e Antônimos.Ensino Médio14
Resolver simuladosEscolaridadeQuantidade
Interpretação de Textos em InglêsEnsino Superior11
Pronomes em InglêsEnsino Superior2
Aspectos GramaticaisEnsino Superior1
PreposiçõesEnsino Médio1
Tempos verbais em inglêsEnsino Médio1
Reading ComprehensionEnsino Médio1
Adjetivos Comparativos e Superlativos em InglêsEnsino Médio1
Voz passiva em inglêsEnsino Médio1
Verbo to beEnsino Médio1
Verbos auxiliares em inglêsEnsino Médio1